miercuri, 29 mai 2013

Jurnalul unui fumator..

   Multe persoane fumatoare considera fumatul, ca fiind un simplu viciu. Stiu ca dauneaza sanatatii si toate afectiunile pe care le poate aduce fumatul insa nu sunt constienti de acest fapt si nici macar de buzunarul lor care se goleste din ce in ce mai mult pe zi ce trece avand in vedere pretul tot mai ridicat al tigarilor.
   Eu am incetat sa vad fumatul ca pe un viciu si am inceput sa il vad ca pe o boala de care nu pot sa scap. Schimbarea a avut loc acum un an,  prima data cand am incercat sa le las, nu de teama pericolelor care implica fumatul, recunosc, ci din cauza banilor pe care ii cheltuiam.
   Dupa cum va spuneam, atunci a fost prima data cand am incercat sa renunt la acest "viciu" ,cum il numesc multi. Observasem ca buzunarul mi-este din ce in ce mai gol si m-am gandit cum as putea sa mai scad din cheltuiala. La mancare nu aveam cum sa renunt, evident, acesta fiind singurul lucru la care mai puteam renunta dupa ce am renuntat la iesiri aproape complet. Asa am facut urmatorul calcul:

   La 1pachet/zi = 13lei/zi x 7zile => 91lei/sapt  x  4sapt => 364lei/luna x 12luni =>4.368lei/an 
  La 2pachete/zi = 4.368lei/an x 2ani => 8.736lei/an


  Prima data am crezut ca am gresit undeva la calcul si l-am refacut dar am vazut ca rezultatul era acelasi si puteti sa il faceti si voi. Sunt 1000euro/an la un pachet de tigari pe zi ,adica la sfarsitul anului, banii astia eu ii aveam undeva pusi de o parte daca aveam aceeasi dorinta sa ii pastrez cum aveam sa ii fumez!
  Din momentul acela am inceput sa constientizez, insa nu am avut ambitie suficienta sa renunt decat de curand, la un an dupa, cu ajutorul unei tigari electronice si putina vointa.
  29mai 2013  Nu mai sunt fumator de aproape 1 luna de zile. Stiu ca e putin dar sunt sigur ca nu o sa mai fiu sclavul lor.
 
   Nu mai plati 1000euro/an ca sa te imbolnavesti! Pastreaza-i pentru o vacanta.. 
         

         Articolul #11               Articolul #12            Articolul #13


Share

Un comentariu:

  1. un invingator al acestui viciu1 iunie 2013 la 10:49

    FELICITARI!de o luna esti invingator!de o luna esti mai puternic decat acest viciu !de o luna esti superior fata de toti ceilalti care fumeaza!cu fiece luna sanatatea ta nu mai are de suferit!si de ce nu ...cu fiecare luna care trece ai mai multi bani in buzunar!de o luna ai numai avantaje!TINE-O TOT ASA SI VEI AVEA NUMAI DE CASTIGAT!!

    RăspundețiȘtergere